miércoles, 27 de abril de 2016

Setmana 9

21/04/2016


Aquesta setmana analitzaren un projecte d’intervenció comunitària. Comencem per la definició del concepte: respon a un document públic que comunica quina es l’acció/intervenció què es pretén fer, i què serveix d’element per a l’avaluació. És a dir, un document a l’abast de tota la població i dirigit a tota la població sol·licitant de participació en aquest. En el document es reflecteixen les diferents intervencions que es pretenen fer, i el seu posterior anàlisi dels objectiu complerts. 

La creativitat en el projecte també és part important en el treball, per tal de no repetir projectes ja realitzats. Per tant, el millor projecte és aquell que conte propostes originals expressades amb senzillesa, precisió i sensibilitat. Existeixen diferents tècniques que ajuden al desenvolupament de la creativitat en grup: Brainwriting, és una variant de la pluja d'idees per a fer-la per escrit; Scamper, Es tracta d’una sèrie de preguntes per tal de fomentar la creativitat a partir de la definició del problema creatiu; Benchmarking,  procés sistemàtic  i  continu  per  avaluar  comparativament  els  productes,  serveis  i  processos  de  treball  en organitzacions.

Existeixen diferents esquemes de com realitzar un projecte d’acció comunitària (esquema de Ander-Egg, E.; Aguilar, Mª J.; esquema de Medina, M.D; diferents models d’entitats bancàries, on priva molt els objectius i la calendarització de les activitats i molt poc les intervencions/activitats que allí es realitzen.) però l’esquema senzill és el més utilitzat als serveis socials: són 13 ítems que responen als següent:
1.       El títol o denominació del projecte, ha de ser impactant, senzill i directe, que comunique les activitats;
2.       amb les dades identificatives, sabem qui és la persona que realitza el projecte;
3.       La descripció, és la part fonamental del projecte ja que anem a explicar en què consistirà el projecte;
4.       La justificació, respon a la pregunta de perquè es crea el projecte, dividida en dos parts, una descriptiva i altra justificativa;
5.      Els destinataris, són els perfils de les persones cap a les que va dirigit, contemplant els usuaris potencials (als que va dirigit el projecte) i els reals (els que realment tinc capacitat per a acollir al projecte);
6.      En els objectius depèn la nostra planificació del projecte, ja que, entra en joc la nostra perspectiva i les demandes de la institució a la que anem a presentar el projecte. Existeixen tres models de planificació: model A: es tracta de definir només els objectius o finalitats generals del projecte. Els objectius proposats són una guia orientadora de l’acció, no es poden concretar els resultats  perquè la realitat i els subjectes són canviants i definir prèviament el punt d’arribada limita la llibertat dels subjectes participants i les possibilitats d’avançar. Model B: existeixen uns objectius generals, que indiquen les finalitats del projecte i uns objectius específics que concreten els objectius generals. Però no para atenció en que la realitat i els subjectes són canviants i, per tant, aquest model no contempla els canvis no mesurables. Model C
7.      Organització i la metodologia.
8.      Cronograma de tasques.
9.      Activitats i serveis que es plantegen.
10.   Cronograma.
11.   Difusió.
12.   Recursos i avaluació.

-----------------------------------------------------------------------------------------
22/04/2016

El projecte comunitari que proposem, a dia de hui, és el següent:
"Pobresa Zero".
L'activitat consisteix en un concurs de graffitis amb la temàtica de la pobresa infantil per a conscienciar a la societat. Es realitzaria al pati del col·legi Marenostrum situat al Cabanyal, València. 
Per altra banda mitjançant entitats o empreses privades que desitgen col·laborar, els guanyadors poden rebre com a premi material per a dibuixar. Aquests exposarien les seues obres per llocs emblemàtics de la ciutat (torres de serrans, plaça de la verge, plaça de bous, ciutat de les arts i les ciències, estació del nord, palau de la música, mercat central, vell caudal del riu Túria, esdeveniments, plaça de l'ajuntament...). I paral·lelament d'aquesta activitat, per als pares o persones amb xiquets menuts que desitgen assistir a l'activitat es farà un taller de dibuix, també activitats com tatuatges de gena.
Seria interessant que algun intèrpret acudirà per a fer els noms dels xiquets/tes en arab, xinès... i aprofitar que ve aquesta persona per a que faça una xicoteta xarrada de la seua cultura.
També volem invitar algú grup de música  que poguera col·laborar per fer mes entretinguda l'activitat.

Tot això es faria un cap de setmana per a que la major part de la gent es puga apuntar i fer una gran activitat. El taller estaria organitzat en 3 parts: la vesprada del divendres, tot el dissabte, i el diumenge matí es donarien els premis.
Els objectius principals és conscienciar a la gent de la quantitat de xiquets que hi ha sense poder menjar res i amb les activitats secundàries crear un espai intercultural d’activitats artístiques.

                             Lorena Aguilar, Francesc Fayos, Héctor Flores, Eva Morata i Nathalia Ospina.

No hay comentarios:

Publicar un comentario