Dijous 28/04/16
La classe ha començat amb comentaris del Congrés de Treball Social. Les persones que hi asistiren la setmana passada, han fet menció d'aquelles ponències relacionades amb l'educació. S'han destacat la relació de l'educació amb el treball social, un teatre de titelles educatiu i un projecte educatiu per afavorir la cohesió social a Navarra. Les ponències varen ser molt interesants i, quasi totes, es relacionaven d'una o d'altra manera amb l'educació de la ciutadania.
Acte seguit, parlem sobre el Consell de Xiquets/es, el qual és un órgan de participació a les localitats, sobre tot, a les ciutats. Els xiquets i xiquetes fan propostes per a la millora de la localitat aportant la seua opinió i sugerències. Un exemple és Citta del Bambini.
La segona part de la classe hem recordat conceptes del projecte i s'han explicat parts de l'índex:
- La difusió: és molt important per donar a conèixer el projecte i poder rebre subvencions. Es pot fer mitjançant premsa, internet, actes, etc.
- Els recursos: són el que ens permet desenvolupar el projecte amb diners (ecònomics) i materials. D'altra banda, existeix el personal que col·laboren i permeten desenvolupar el projecte.
- Avaluació: com avaluar, amb quins instruments i fer l'anàlisis del que s'ha duit a terme.
La darrera mitja hora de classe hem decidit quin índex usarem i hem avançat idees projecte. Hem decidit que, en principi, les Jornades de Concienciació de Pobresa Infantil es duran a terme en el col·legi Nuestra Señora del Rosario (al Cabanyal, València) en dues classes A i B de 20 alumnes cada classe de 1r i 2n d'ESO. Hauríem de fer una entrevista amb el col·legi i l'Associació Save de Children i Pobresa Cero per a que ens aconsellen activitats, durades, quina col·laboració ens poden donar, etc.
--------------------------------------------------------------------------------
Dia 29/04/16
Ens hem dedicat a realitzar el projecte. Hem avançat la justificació, objectius i desenvolupar algunes activitats. A més, hem fet el cronograma de Gantt. Hem variat el col·legi perquè pensem que en Mascamarena es pot fer major conciència de les desigualtats i pobresa que al col·legi Nuestra Señora del Rosario que ja hi ha molts xiquets/es que viuen la pobresa.
Lorena Aguilar, Francesc Fayos, Héctor Flores, Eva Morata i Nathalia Ospina.
Aquest blog pretén mostrar el que es fa a classe d'Educació Social respecte a la teoria i conceptes tractats. A més, reflecteix les activitats, debats, dinàmiques, etc. de manera atractiva i comprensible. D'altra banda, es fa una reflexió i una recopilació d'idees principals sobre els temes tractats o d'altres interessants relacionats amb l'assignatura afegint-ne fotos, articles o vídeos. Lorena Aguilar, Francesc Fayos, Héctor Flores, Eva Morata i Nathalia Ospina.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario