sábado, 7 de mayo de 2016

Setmana 11

Dijous 05/05/16

Aquest dijous hem continuat amb el projecte. Hem canviat l'ubicació del projecte perquè al barri del Cabanyal hi ha pobresa, per tant amb la col·laboració de Carles hem decidit que no era un barri indicat per fer les activitats ja que anàvem a parlar de la pobresa que diàriament viuen aquests joves.
Aleshores hem decidit fer el projecte al complex "Mas Camarena" que és un col·legi elitista on no han estat conscienciats de la pobresa infantil.
En aquesta hora de classe, hem elaborat els objectius, les dades identificatives i la descripció.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Divendres 06/05/16

El professor ha explicat l'Acció Socioeducativa en la juventut. Es fan polítiques de dos tipus:


  • Polítiques afirmatives: s'enfoca la juventud com una etapa propia de la vida i no com un projecte cap a l'etapa adulta. L'enfocament neolliberal proposa mesures enfocades cap al turisme juvenil, financiació, etc. Un enfocament més social proposa impulsar els moviments juvenils, donar alternatives al consum, porpostes artístiques, etc.

  • Polítiques de transició: la juventut és una transició de la infantessa cap a l'etapa adulta. Per tant, les polítiques es fan amb una intenció cap al futur. Al igual que a les anteriors polítiques, aquestes tenen també dos punts de vista. El neolliberal du a terme aquestes polítiques amb la formació, el mercat immobiliari, ... mentre que l'altre enfocament preten donar suport a l'emancipació, ensenyament públic, etc.

Després, comentem el text de Jorge Benedicto titulat "Construint la ciutadania Juvenil". Com s'educa la participació juvenil? Es fa des de l'educació formal amb l'assignatura d'Educació per a la ciutadania o des de l'educació informal amb projectes, assamblees, etc. Desrpés es fa un debat d'aquetes idees i de si és interesant que els joves participen i si l'Administració ho promociona. Cal remarcar que el terme juventud vaia segons l'època. Fa segles, un xic de deu anys ja deixava de ser jove; hui en dia es qüasi als trenta anys.

Nosaltres pensem que la juventud ha de participar (i en moltes ocasions ho fa) en les decisions que es prenen al seu entorn. El que passa és que la imatge que tenen els adults és que els joves som rebels sense arguments. Si que és cert que a la juventud és rebel però no es queixa sensearguments. Tal vegada, encara ens falta un cert grau de maduressa o coneixements, però no per açò no sens ha d'escoltar. La juventud forma part de la societat i té una visió i necessitats diferents a les d'un adult. Per açò pensem que s'han de fer mesures enfocades als majors, adults, joves i infants.


El capitalisme soles considera productiu qui treballa, per tant els qui no estan en edat de treballar són ignorats. Volem dir que la nostra societat está enfocada a rebre un sou per a fer activitats d'oci i que les polítiques que influeixen als joves no es prenen molt seriosament. Açò pot tenir repercusions com el maig del 68 a Paris amb la revolució estudiantil que va transtocar tota la societat francesa. Osigui que tenim més poder del que creim.


L'altre tema a discutir és si l'Administració pública vol que hi hagui participació. La nostra resposta és que depén de la mesura política i del partit. Per exemple, el govern vigent de la ciutat de València obri moltes consultes ciutadanes per a millorar les xarxes de transport públic o fer propostes per millorar els serveis socials. Et recomanem que mires els videos de la pàgina següent:

                        Lorena Aguilar, Francesc Fayos, Héctor Flores, Eva Morata i Nathalia Ospina.





No hay comentarios:

Publicar un comentario