Dijous 07/03/16
La primera part de la classe van comentar la xarrada de l'ateneu de nou barris de Barcelona, és un barri molt especial,no funciona com la majoria de centres a Barcelona, du intervenció pública durant anys, té funció directa professional i autonomia respecte a partits o sindicats. Vam parlat del que ens va cridar l'atenció de la xarrada.
La primera part de la classe van comentar la xarrada de l'ateneu de nou barris de Barcelona, és un barri molt especial,no funciona com la majoria de centres a Barcelona, du intervenció pública durant anys, té funció directa professional i autonomia respecte a partits o sindicats. Vam parlat del que ens va cridar l'atenció de la xarrada.
El
circ social és el que mes ens va cridar l'atenció ja que és una
eina diferent la qual és veritat que es pot educar. "Es
tracta d'una proposta de formació artística i d'educació
en valors encaminada a la transformació de la persona i el
seu entorn més immediat."
I
si us quedeu amb ganes de saber mes sobre aquest projecte, us
convidem a visitar la pagina web http://www.ateneu9b.net/ en
la qual hi ha tot tipus d'informació i activitats.
En València si que ha existit l'idea de crear alguna cosa com el que han crear a Barcelona. Durant anys l'ajuntament ha tingut la idea d'establir centres cívics. No s'han creat centres on la gent tinga on anar, però si que hi ha com per exemple centres municipals de joventut. Estaria bé pensar en alguna cosa més amplia com un gran ateneu.
Després vam parlar sobre un professor que ve la setmana pròxima que és de Mèxic. Va a venir per explicar-nos com treballa a classe. I parlar sobre l'educació Zapatista.
"L'altra educació" educació autònoma zapatista. És un model educatiu creat per a les necessitats dels pobles, la realitat nacional i internacional.
Després vam parlar sobre un professor que ve la setmana pròxima que és de Mèxic. Va a venir per explicar-nos com treballa a classe. I parlar sobre l'educació Zapatista.
"L'altra educació" educació autònoma zapatista. És un model educatiu creat per a les necessitats dels pobles, la realitat nacional i internacional.
---------------------------------------------------------------------------------------
Divendres 08/04/16
Hui
dediquem la classe a explicar el model PEAPA de Fernando de la Riva.
En primer lloc direm que aquest model s'aplica abans de començar a
dissenyar el projecte per a obtindre unes orientacions i informacions
bàsiques que donaran resposta a moltes de les preguntes que es
plantegen quan cal fer un anàlisi del context, que és molt
important, el més prioritari és fer unes preguntes o entrevistes a
les institucions, entitats, persones... que van estar present com a
part participativa inclosa en el projecte corresponent en cada cas,
així com ajuntaments, instituts, centres socials, associacions...
en
esta classe consisteix a aplicar aquest model al disseny del nostre
projecte. realitzar unes preguntes necessàries, tipus d'entrevistes
a cada entitat o institució que pertany segons siga el projecte i
quin siga l'objectiu i en el qual es treballa.
El
model PEAPA tracta de:
En
primer lloc PREGUNTAR, com ja hem dit anteriorment, que serien les
conversacions, entrevistes personalitzades i grupals, grups de
discussió, enquestes, bústies, panell d'opinió, fòrums
d'internet... Hi
ha un grup clàssic de preguntes que referixen a qüestions bàsiques: Que? Per què? Per a què? Qui? Per a qui? Cóm? Quant? Quan? On?... les preguntes que podem formular
poden ser quantitatives o qualitatives, tancades o obertes. Com més
clares i comprensibles siguen les nostres preguntes, més fàcil serà
obtindre les respostes i organitzar, sistematitzar, classificar
posteriorment estes.
En
segon lloc ESCOLTAR a través de gravacions, notes escrites
manualment, fotografies, observació estructurada, lectura i anàlisi
de documents... significa
un poc més que sentir educadament, encara que açò siga
imprescindible, també implica atendre, arreplegar i registrar totes
les opinions, informacions i dades que obtenim com a resposta a les
nostres preguntes, els compartim o no, siga quina siga la font
d'informació.
En tercer
lloc ANALITZAR amb models com DAFO, TGN, Estudi, DELPHI, arbre de
problemes, arbre social, reunions i assemblees.
- Seleccionar la informació significativa.
- Ordenar, classificar les dades i informacions.
- Relacionar-los entre si.
- Interpretar-los, qüestionar-los, traure conclusions.
- Elaborar o completar el nostre Mapa de la Realitat.
Lorena Aguilar, Francesc Fayos, Héctor Flores, Eva Morata i Nathalia Ospina
No hay comentarios:
Publicar un comentario