Dijous 10/03/16
La primera part de la classe hem repassat el que vam veure sobre les ciutats educadores. També hem vist (a partir de l'article de l'aula virtual http://www.raco.cat/index.php/Aloma/article/viewFile/99975/154454 ) els aspectes d'aquest tipus de ciutats.
Són:
- Contenidor educatiu: fa referència a que la ciutat és el lloc on hi ha elements que formen a les persones en educació, cultura i esport com poden ser escoles, museus o pavellons esportiu.
- Agent educatiu: "el carrer és una escola de la vida". Volem dir que la ciutat educa a partir de com s'estructura la ciutat com espai, arquitectònicament, les barriades, els punts de trobada, etc. En quant als punts de trobada podem dir que hui en dia (i a les ciutats especialment), són centres comercials. Açò implica que la ciutadania usa el seu temps d'oci en un entorn molt influenciat pel consumisme.
- Contingut educatiu: els ciutadans/es aprenen com fer ús de les instal·lacions i el transport públic, desplaçar-se per la ciutat i respectar els espais i les persones.
La resta del temps ens hem reunit per grups per a plantejar idees i contexts amb la intenció de pensar un projecte.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Divendres 11/03/16
Hui la classe ha acudit al Centre de Cultura Contemporànea Octubre per escoltar i participar en una xarrada sobre l'Ateneu popular de 9 barris (districte de Barcelona). Aquesta naix amb l'ocupació veinal al 1977d'una planta asfàltica després de varies reivindicacions per la contaminació que emitia dita fàbrica.
En aquest moment (aprofitant la Transcició), la planta passa a ser un centre d'accició comunitària.
Els valors principals de l'Ateneu són: cultura, democràcia, transparència, autonomia i proximitat.
Les línies són:
* Programació cultural.
* Producció i suport a la creació.
* Formació i circ social.
* Xarxa Nou Barris.
* Gestió comunitària i economia social.
El finançament és un 47'5% de l'Administració Pública, la resta és autofinançament. Fa un total de quasi 1 milió d'euros.
La direcció i gestió es du a terme mitjançant l'Asamblea de l'Ateneu (subdividida en àrees), una comisió-gestora, Bidó Nou Barris, etc. El que es pretén es que sigui participativa i democràtica.Es capaç de plantar cara a l'Administració per a realitzar allò que realment desitjen i necessiten els ciutadans/es.
Voldríem destacar que aquestes iniciatives ocupen als joves promocionant la seua socialització i integra a persones amb necessitats educatives especials mitjançant el programa de Circ Social.
A més, és una ferramenta essencial de promoció de la cultura i de l'auto-gestió d'un àmbit geogràfic que, com bé deien en la xarrada, va més enllà de Nou Barris.
Lorena Aguilar, Francesc Fayos, Héctor Flores, Eva Morata i Nathalia Ospina.
Aquest blog pretén mostrar el que es fa a classe d'Educació Social respecte a la teoria i conceptes tractats. A més, reflecteix les activitats, debats, dinàmiques, etc. de manera atractiva i comprensible. D'altra banda, es fa una reflexió i una recopilació d'idees principals sobre els temes tractats o d'altres interessants relacionats amb l'assignatura afegint-ne fotos, articles o vídeos. Lorena Aguilar, Francesc Fayos, Héctor Flores, Eva Morata i Nathalia Ospina.
No hay comentarios:
Publicar un comentario