La primera part de la classe, el professor ens va explicar com inscriure'ns a l'activitat que farem la propera setmana: Joves en Acció.
Després vam reprendre els projectes de les ciutats educadores. Els destacats varen ser:
- (Nº 21) Vos me importa. Realitzat en San Francisco, Argentina. Contempla un programa entre escoles, instituds i universitats per afavorir una educació millor i gratuïta i evitar l'absentisme escolar.
- (Nº 34) Urbalab Gandia. Realitzat en Gandia, Espanya. Promociona cursos i recursos informàtics a tota la ciutadania amb la finalitat d'ensenyar les noves tecnologies.
- (Nº 59) Agentes 00 bulling. Cozumel, Mèxic. Intenta acabar amb aquest fenòmen de les escoles, detectant les problemàtiques per impartir informació i prevenció d'aquestes.
- (Nº 74) Tarjeta Pop. Romans-sus-Isère, França. Pretén implicar als joves en activitats municipals i compromisos ciutadans. Per aquests actes, reben certes avantatges com millors tarifes en activitats culturals i d'oci.
- (Nº 85) Salones de belleza. Caguas, Puerto Rico. Aquest projecte aprofita que la majoria de la clientela són dones per afavorir que conten si hi ha violència domèstica a les seues respectives cases i així rebre suport i consells.
- (Nº 115) Compromiso Social por la Educación. Sabaneta, Colòmbia. Joves voluntaris donen cursos de matèries com matemàtiques o anglès per afavorir una millora educativa.
Pots consultar aquests projectes i d'altres a: http://w10.bcn.es/APPS/edubidce/pubExperienciesAc.do
Per acabar la classe, vam veure l'estructura metòdica d'un projecte d'intervenció social.
1. Conèixer realitat/context.
2. Planificar/progrmar.
3. Execcució i gestió.
4. Avaluació.
Tots aquests estan relacionats entre sí. D'altra banda, hem de tenir en compte alguns problemes de context com la desproporció entre les dades arreplegades i les que s'usen o no obsesionar-se amb les xifres.
Un model per realitzar una estructura metòdica pot ser, per exemple, el Model PEAPA de F. de la Riva.
Lorena Aguilar, Francesc Fayos, Héctor Flores, Eva Morata i Nathalia Ospina.
Després vam reprendre els projectes de les ciutats educadores. Els destacats varen ser:
- (Nº 21) Vos me importa. Realitzat en San Francisco, Argentina. Contempla un programa entre escoles, instituds i universitats per afavorir una educació millor i gratuïta i evitar l'absentisme escolar.
- (Nº 34) Urbalab Gandia. Realitzat en Gandia, Espanya. Promociona cursos i recursos informàtics a tota la ciutadania amb la finalitat d'ensenyar les noves tecnologies.
- (Nº 59) Agentes 00 bulling. Cozumel, Mèxic. Intenta acabar amb aquest fenòmen de les escoles, detectant les problemàtiques per impartir informació i prevenció d'aquestes.
- (Nº 74) Tarjeta Pop. Romans-sus-Isère, França. Pretén implicar als joves en activitats municipals i compromisos ciutadans. Per aquests actes, reben certes avantatges com millors tarifes en activitats culturals i d'oci.
- (Nº 85) Salones de belleza. Caguas, Puerto Rico. Aquest projecte aprofita que la majoria de la clientela són dones per afavorir que conten si hi ha violència domèstica a les seues respectives cases i així rebre suport i consells.
- (Nº 115) Compromiso Social por la Educación. Sabaneta, Colòmbia. Joves voluntaris donen cursos de matèries com matemàtiques o anglès per afavorir una millora educativa.
Pots consultar aquests projectes i d'altres a: http://w10.bcn.es/APPS/edubidce/pubExperienciesAc.do
Per acabar la classe, vam veure l'estructura metòdica d'un projecte d'intervenció social.
1. Conèixer realitat/context.
2. Planificar/progrmar.
3. Execcució i gestió.
4. Avaluació.
Tots aquests estan relacionats entre sí. D'altra banda, hem de tenir en compte alguns problemes de context com la desproporció entre les dades arreplegades i les que s'usen o no obsesionar-se amb les xifres.
Un model per realitzar una estructura metòdica pot ser, per exemple, el Model PEAPA de F. de la Riva.
Lorena Aguilar, Francesc Fayos, Héctor Flores, Eva Morata i Nathalia Ospina.
No hay comentarios:
Publicar un comentario