04/02/2016 Dijous
Presentació i
descripció d’educació.
Al ser el primer
dia, ens vam anar passant entre nosaltres un “Bob Esponja”. Qui el tenia havia
de dir el seu nom i cognoms. En segon lloc, descriure en que consisteix el
concepte d’educació. Després el professor arreplegà les idees principals més
repetides per elaborar una idea del que s’entén per educació.
Pel·lícula “El
petit salvatge”.
Vam veure la
primera part (uns 20 minuts) de la pel·lícula “L’enfant sauvage” de 1970 dirigida per Truffaut.
--------------------------------------------------------------------------------------
05/02/2016 Divendres
Comentari de
la pel·lícula “El petit Salvatge” vista el dia anterior.
Com a idees destacades
marquem:
- Al xiquet prima
l’instint i no la racionalitat.
- Els sentits els
té adaptats al ambient més rural i salvatge.
- No li agrada el
contacte humà ni entén la finalitat d’objectes com espills o coberts.
- El tracten
d’animal o salvatge més que com a persona (dilema de que ens fa humans i si
l’exemple de la pel·lícula és o no considerat persona).
Comentari del
capítol “Pedagogia de l’oprimit” de 1970 escrit per Freire.
Es divideix el
capítol del llibre de Freire i cada un/a llegeix una breu part. Aquestes es van
llegint i comentant. Com a conclusió general, el capítol divideix l’ educació
en dos tipus:
* Educació
bancària: autoritària, s’imposen els coneixements del educador/a cap als educants/es
sense opció a crítica ja que l’única veritat és la del educador/a.
Educació enfocada
al èxit i no al aprenentatge; els marginats amb menys possibilitats de
triomfar. Apareixen conceptes marxistes com l’alienació o opressors-oprimits.
* Educació
humanista o problematitzadora: desenvolupa la capacitat crítica, relació
bidireccional entre educadors/es i educants/es. Acte cognoscent (conscient) i
amenaça de revolució si s’oprimeix el diàleg i crítica.
Francesc Fayos, Héctor Flores, Eva Morata i Nathalia Ospina.
No hay comentarios:
Publicar un comentario