martes, 9 de febrero de 2016

Setmana 1

04/02/2016 Dijous

Presentació i descripció d’educació.
Al ser el primer dia, ens vam anar passant entre nosaltres un “Bob Esponja”. Qui el tenia havia de dir el seu nom i cognoms. En segon lloc, descriure en que consisteix el concepte d’educació. Després el professor arreplegà les idees principals més repetides per elaborar una idea del que s’entén per educació.

Pel·lícula “El petit salvatge”.
Vam veure la primera part (uns 20 minuts) de la pel·lícula “L’enfant sauvage” de 1970 dirigida per Truffaut.

--------------------------------------------------------------------------------------
05/02/2016 Divendres

Comentari de la pel·lícula “El petit Salvatge” vista el dia anterior. 
Com a idees destacades marquem:
- Al xiquet prima l’instint i no la racionalitat.
- Els sentits els té adaptats al ambient més rural i salvatge.
- No li agrada el contacte humà ni entén la finalitat d’objectes com espills o coberts.
- El tracten d’animal o salvatge més que com a persona (dilema de que ens fa humans i si l’exemple de la pel·lícula és o no considerat persona).

Comentari del capítol “Pedagogia de l’oprimit” de 1970 escrit per Freire.
Es divideix el capítol del llibre de Freire i cada un/a llegeix una breu part. Aquestes es van llegint i comentant. Com a conclusió general, el capítol divideix l’ educació en dos tipus:
* Educació bancària: autoritària, s’imposen els coneixements del educador/a cap als educants/es sense opció a crítica ja que l’única veritat és la del educador/a.
Educació enfocada al èxit i no al aprenentatge; els marginats amb menys possibilitats de triomfar. Apareixen conceptes marxistes com l’alienació o opressors-oprimits.
* Educació humanista o problematitzadora: desenvolupa la capacitat crítica, relació bidireccional entre educadors/es i educants/es. Acte cognoscent (conscient) i amenaça de revolució si s’oprimeix el diàleg i crítica.


   


Francesc Fayos, Héctor Flores, Eva Morata i Nathalia Ospina.

No hay comentarios:

Publicar un comentario