04/02/2016 Dijous
Presentació i
descripció d’educació.
Pel·lícula “El
petit salvatge”.
Vam veure la
primera part (uns 20 minuts) de la pel·lícula “L’enfant sauvage” de 1970 dirigida per Truffaut.
--------------------------------------------------------------------------------------
05/02/2016 Divendres
Comentari de
la pel·lícula “El petit Salvatge” vista el dia anterior.
Com a idees destacades
marquem:
- Al xiquet prima
l’instint i no la racionalitat.
- Els sentits els
té adaptats al ambient més rural i salvatge.
- No li agrada el
contacte humà ni entén la finalitat d’objectes com espills o coberts.
- El tracten
d’animal o salvatge més que com a persona (dilema de que ens fa humans i si
l’exemple de la pel·lícula és o no considerat persona).
Comentari del
capítol “Pedagogia de l’oprimit” de 1970 escrit per Freire.

* Educació
bancària: autoritària, s’imposen els coneixements del educador/a cap als educants/es
sense opció a crítica ja que l’única veritat és la del educador/a.
Educació enfocada
al èxit i no al aprenentatge; els marginats amb menys possibilitats de
triomfar. Apareixen conceptes marxistes com l’alienació o opressors-oprimits.
* Educació
humanista o problematitzadora: desenvolupa la capacitat crítica, relació
bidireccional entre educadors/es i educants/es. Acte cognoscent (conscient) i
amenaça de revolució si s’oprimeix el diàleg i crítica.
Francesc Fayos, Héctor Flores, Eva Morata i Nathalia Ospina.
No hay comentarios:
Publicar un comentario